Hopp til innhold
En kvinne sitter i en sofa og ser på mobiltelefonen sin

Angrerett

Du har angrerett på forsikringer du har kjøpt på telefon, skjema, epost eller internett.

Fyll ut angrerettskjema

Angreretten gjelder ikke

  • engangsforsikringer med mindre enn 30 dagers varighet
  • forsikringer kjøpt ved besøk på et av kontorene våre

For å benytte angreretten må du:

  1. Logge inn
  2. Velge forsikringen du ønsker å bruke angreretten på 
  3. Velge "Bruk angrerett"

Om angreretten

Tidsfrister

For personforsikringene våre er fristen 30 dager etter at du har mottatt forsikringsdokumentene.

For andre forsikringer er fristen 14 dager etter at du har mottatt forsikringsdokumentene.

Hvordan angrer du?

For raskest mulig behandling anbefaler vi at du fyller logger inn og bruker angreretten. Se forklaring over. Du kan også ringe oss på 915 03100.  

Betaling i angreperioden

Så snart vi har mottatt angre­skjemaet fra deg, avslutter vi forsikringene med virkning fra sendt-/meldt-dato. Du må betale for de dagene forsikringen har vært i kraft.

Når angreskjemaet er behandlet, vil du motta en sluttfaktura som bekreftelse på annullasjonen.