Kundeservice
Vi hjelper deg gjerne, enten det gjelder forsikring, pensjon eller fondssparing. Du kan også få løst mye selv ved å logge inn.
Gå til kundeservice for bedrift eller kundeservice for landbruk.
Hva vil du gjøre?
Ofte stilte spørsmål
I forsikringsvilkårene dine finner du hva som gjelder for deg. Du kan også få svar på ofte stilte spørsmål om hver forsikring på skadesidene våre.
Du kan opprette og endre AvtaleGiro når du logger inn. Hvis du skal si opp AvtaleGiroen må du kontakte banken din.
Hva du får i kundeutbytte kan variere litt fra år til år. Det kommer også an på hva du betaler for forsikringene dine. Utbetalingen åpner i slutten av mai og vi kontakter alle kunder som får kundeutbytte med mer informasjon så snart de kan hente ut kundeutbyttet sitt.
Fullmakt – hjelpe til nå
Om du skal hjelpe foreldre eller andre med forsikringene sine, trenger vi en fullmakt.- Har du en ferdig utfylt fullmakt, kan du logge inn med din egen BankID og laste opp dokumentet.
- Hvis du ikke har en fullmakt, kan du få en mal fra oss som du kan fylle ut og sende inn. Logg inn med din egen BankID og be om malen.
Fremtidsfullmakt – hjelpe til i fremtiden
Du kan opprette en fremtidsfullmakt for deg selv eller på vegne av andre. Da gir du andre fullmakt til å hjelpe deg med forsikringene den dagen du ikke er i stand til å håndtere dem selv, for eksempel på grunn av demens.
- Om du trenger å skrive en fremtidsfullmakt, kan du lese om krav og hva den bør inneholde hos Statsforvalteren
- Hvis du allerede har en fremtidsfullmakt som har trådt kraft, trenger vi en attest fra Statsforvalteren som dokumenterer dette. Om du allerede har fullmakt, trenger du ikke skrive en fremtidsfullmakt.
Logg inn med din egen BankID og last opp attesten fra Statsforvalteren. Lurer du på noe annet? Logg inn med din egen BankID og skriv til oss.
Mange lurer på hvordan de skal ordne med forsikringene etter et dødsfall. Les mer om hvordan du blant annet sier opp en forsikring, overfører den til deg selv eller får utbetalt livsforsikring.
Er du i tvil om e-posten eller SMS-en er ekte eller forsøk på svindel, gå direkte til nettsiden vår istedenfor å klikke på lenkene.
Husk at vi aldri vil be deg om å dele personlig informasjon, for eksempel kontonummer, med oss på e-post eller SMS.
Du kan enkelt flytte forsikringene dine til oss på nett. Velg hvilke forsikringer du ønsker et uforpliktende tilbud på, tilpass opplysninger underveis, og snakk samtidig med en rådgiver hvis du vil.
Det lønner seg å samle pensjonsavtalene på ett sted. Fyll ut og send inn flytteskjema, så henter vi informasjonen som trengs og flytter de til oss.
Klage, oppsigelse og varsling
Om du ønsker å klage på en beslutning i en skadesak, kan du skrive direkte på saken ved å logge inn. Du kan også klage til vårt Kundeombud, eller eksterne klageorganer.
Om du flytter forsikringene til et annet selskap, vil de vanligvis ta seg av oppsigelsesprosessen for deg.
Om du ønsker å si opp forsikringene dine selv, eller ønsker å benytte deg av angreretten, kan du lese om dette her.
Varsle oss hvis du har opplevd kritikkverdige forhold ved virksomheten vår.
Et varsel må inneholde konkrete opplysninger som gjør det mulig for oss å forfølge saken. Alle henvendelser behandles som fortrolig informasjon.
Har du bevisst fått forsikringsoppgjør eller deler av et oppgjør som du ikke har krav på? Du kan betale tilbake til oss uten at det får konsekvenser for kundeforholdet ditt. Vi garanterer anonymiteten din.
Fant du ikke svar på det du lurte på?
Forsikring
Ring oss på 915 03 100.
Åpningstider i julen:
- 23., 27. og 30. desember: 8–16 (10–14 for skade)
- 28. desember: 9–16
- Julaften og nyttårsaften: 8–12 (10–12 for skade)
- 1. juledag, 2. juledag og 1. nyttårsdag: stengt
Vanlige åpningstider for Kundesenter:
- Mandag–torsdag: 8–21
- Fredag: 8–18
- Lørdag: 9–16
Vanlige åpningstider for Skade:
- Mandag–fredag: 10–14
Om det gjelder hastesaker som veihjelp, sykdom i utlandet eller alvorlig skade på hus, hjelper vi deg hele døgnet.
Pensjon og fondssparing
Ring oss på 915 03 100 eller bli oppringt så fort vi er ledige.
Åpningstider i julen:
- 27. og 30. desember: 9–15
- Julaften og nyttårsaften: 8–12
- Stengt 25. og 26. desember og 1. nyttårsdag
Vanlige åpningstider:
Mandag–fredag: 8–16
Skriv til oss
For å skrive til oss, logger du inn – uansett om du er kunde hos oss eller ikke. Vanligvis hører du fra oss innen 1 arbeidsdag.
Finn nærmeste kontor
Vi har kontorer over hele Norge. Vi tar gjerne en prat over telefon eller fysisk på et av kontorene våre.
Usikker på hva du trenger?
Få rådgivning om forsikring
Uansett om du ønsker å bestille en grundig gjennomgang av forsikringsbehovene dine eller få rask og god rådgivning, er vi her for å hjelpe deg.
Få rådgivning om pensjon og fondssparing
Vi hjelper deg uansett hva du lurer på om pensjon og fondssparing.
Gjensidige-appen
Få full oversikt over forsikringene, pensjonen og fondssparingen din. Les mer og last ned Gjensidige-appen.