Ønsker du å gi en tilbakemelding eller klage på noe?
For å forbedre oss og ha de mest fornøyde kundene, behøver vi å høre fra deg når du er misfornøyd. Vi gjør alltid vårt ytterste for å løse saken din effektivt og rettferdig.
Gi en tilbakemelding
Var ikke opplevelsen din helt som forventet? Vi setter pris på at du gir oss innspill slik at vi kan forbedre oss. For å komme i kontakt med oss raskest mulig, kan du
- ringe oss på 915 03 100
- bli oppringt
Du kan også logge inn og gi en tilbakemelding. Du får vanligvis svar i løpet av to arbeidsdager.
Send en klage
Ønsker du å klage på en konkret sak? Du velger selv hvem du vil klage til, men vi anbefaler at du følger denne fremgangsmåten:
1. Snakk med oss
Snakk først med en av våre medarbeidere. De kan ofte hjelpe deg med en løsning. Kanskje det hele skyldes en misforståelse eller at vi har gjort en feil i en travel hverdag? Gi oss en sjanse til å gjøre det bra igjen.
Kontakt oss på 915 03 100.2. Ta kontakt med Kundeombudet
Kundeombudet er vårt interne klageorgan. Ombudet gir deg en ny start og ser saken fra ditt ståsted. Behandlingstiden er fra to til fire uker, og behandlingen er kostnadsfri.
Slik kan du ta kontakt med Kundeombudet:
Du kan også sende en klage til:
Gjensidige Forsikring
Kundeombudet Postboks 700, Sentrum 0106 OsloSe vår policy for klagebehandling.
3. Klag til eksterne klageorganer
Klag til Finansklagenemda
Er du uenig i Kundeombudets vurdering av saken, kan du klage til Finansklagenemda. Dette er et bransjebasert klageorgan som behandler klagesaker mot banker, forsikringsselskap, inkassoselskap, og andre finansselskap.Send klage til Finansklagenemnda
Klager på naturskadeoppgjør
Har du har fått avslag eller et avkortet erstatningsoppgjør, kan du klage på beslutningen til Klagenemda for naturskadesaker.
Send en e-post til: postmottak@landbruksdirektoratet.no
Les mer på Norsk Naturskadepool
Klag til EU-kommisjonens klageportal
Du kan også klage til EU-kommisjonens nettbaserte klageportal (ODR). Det er særlig relevant hvis du er forbruker med bopel i et annet EU-land.
I EU-kommisjonens klageportal blir du bedt om å fylle inn e-postadressen vår, bruk da kundeombudet@gjensidige.no.Har du fått avslag, unntak eller pristillegg på kjøp av personforsikring?
På denne siden finner du ofte stilte spørsmål om helsevurderingen som gjennomføres etter at vi har fått helseerklæringen din.