Hopp til innhold

Meld skade på bygning eller eiendeler

Du kan raskt og enkelt melde skade på nett. Logg inn og velg forsikringen det gjelder, så hjelper vi deg videre.

Slik bruker du forsikringen

Har du ikke logget inn før?

Skal du logge inn på vegne av bedriften for første gang, må du bestille tilgang.

Du kan også bruke en egen skademelding som ikke krever tilgang.

  1. Logg inn og velg forsikringen det gjelder
  2. Svar på spørsmål om hva som har skjedd
  3. Ved behov for befaring vil en av leverandørene våre ta kontakt innen fire timer i ordinær arbeidstid

Du kan skrive til oss og følge saken ved å logge inn på skadesaken.

Spørsmål og svar

Hva gjør jeg ved akutt vannskade?
  1. Steng av vannet (stoppekran). Ring en rørlegger hvis du ikke får stoppet vannet.
  2. Ta sikringen i etasjene som er påvirket.
  3. Flytt løse gjenstander og tørk opp vann.
Hvilke skader dekker forsikringen?

Om skaden er dekket av forsikringen eller ikke, kan vi svare best på etter skaden er meldt. Et eventuelt avslag vil ikke ha noe å si for ditt fremtidige kundeforhold hos oss. 

Du finner vilkårene ved å logge inn, velge forsikringen det gjelder og laste ned vilkårene. 

Mer om bygningsforsikring

Mer om eiendelsforsikring

Logg inn og se bedriftens forsikringer
Hva skjer etter jeg har meldt skaden?

Ved behov for befaring vil en av leverandørene våre ta kontakt innen fire timer i ordinær arbeidstid. 

Dekkes skaden av forsikringen, kan dere velge om leverandøren skal reparere skaden eller om dere ønsker kontaktoppgjør

Du kan når som helst skrive direkte til skadebehandleren din, laste opp dokumenter og følge saken ved å logge inn.

Logg inn og se status på skadesak
Hva er egenandelen?

Egenandelen du må betale avhenger av hva som har skjedd, og hvor stor egenandel du valgte da du kjøpte forsikringen. Sistnevnte kan du finne ved å logge inn, velge forsikringen det gjelder og laste ned vilkårene.

Etter du har registrert saken, vil vi sende deg informasjon om hvor stor egenandelen er i deres tilfelle.

Kan vi gjøre endringer på bygget når det repareres?

Ja, dere kan gjerne gjøre endringer, standardhevninger og lignende i forbindelse med reparasjonen. Hvis dette innebærer høyere kostnader, dekker dere mellomlegget selv. 

Hvordan kommer jeg i kontakt med dere?

Du kan hele tiden følge status på saken og skrive direkte til skadebehandler ved å logge inn og gå til skadesakene dine. Skadebehandleren din vil da ta kontakt med deg så snart hen har tid.

Har du ikke en pågående skadesak? Gå til hjelp og kontakt for bedrifter.

Logg inn og skriv til skadebehandleren din

Kan vi få miljøutbytte?

Det skal lønne seg å ta tenke langsiktig. Derfor gir vi miljøutbytte til kunder som har bygningsforsikring hos oss, og som gjenoppbygger med miljøsertifisering etter en totalskade.