Hopp til innhold

Meld skade på driftsbygg eller eiendeler

Du kan raskt og enkelt melde skade på nett. Logg inn og velg forsikringen du trenger, så hjelper vi deg videre.

Slik bruker du forsikringen

Har du forsikringene dine på organisasjonsnummer?

Skal du logge inn for første gang, må du bestille tilgang.

Når du har tilgang, kan du logge inn med BankID og melde skaden.

Logg inn og meld skade
  1. Logg inn og velg forsikringen du trenger
  2. Svar på spørsmål om hva som har skjedd
  3. Ved behov for befaring vil en av leverandørene våre ta kontakt innen fire timer i ordinær arbeidstid

Du kan skrive direkte til behandleren din og følge med på saken ved å logge inn på skadesaken.

Spørsmål og svar

Hva gjør jeg ved akutt vannskade?
  1. Steng av vannet (stoppekran). Ring en rørlegger hvis du ikke får stoppet vannet.
  2. Ta sikringen i etasjene som er påvirket.
  3. Flytt løse gjenstander og tørk opp vann.
Hvilke skader dekker eiendelsforsikringen?

Om skaden er dekket av forsikringen eller ikke, kan vi svare best på etter skaden er meldt. Et eventuelt avslag vil ikke ha noe å si for ditt fremtidige kundeforhold hos oss. 

Informasjon om hva forsikringen din dekker og ikke finner du ved å logge inn, velge eiendelsforsikringen og laste ned vilkårene. 

Mer om eiendelsforsikringen vår.

Logg inn og se forsikringene dine
Hvilke skader dekker driftsbygningsforsikringen?

Om skaden er dekket av forsikringen eller ikke, kan vi svare best på etter skaden er meldt. Et eventuelt avslag vil ikke ha noe å si for ditt fremtidige kundeforhold hos oss. 

Informasjon om hva forsikringen din dekker og ikke finner du ved å logge inn, velge eiendelsforsikringen og laste ned vilkårene. 

Mer om driftsbygningsforsikringen vår.

Logg inn og se forsikringene dine
Hva er egenandelen ved skade?

Egenandelen din ble avtalt da du kjøpte forsikringen. For å finne avtalt egenandel kan du logge inn, velge forsikringen det gjelder og laste ned vilkårene dine.

Vi vil også sende deg informasjon om egenandel etter du har meldt skaden. 

Logg inn og se forsikringene dine
Hva skjer etter jeg har meldt skaden?

Ved behov for befaring vil en av leverandørene våre ta kontakt med deg innen fire timer i ordinær arbeidstid. 

Hvis skaden dekkes av forsikringen, kan dere velge om leverandøren skal reparere skaden eller om dere ønsker kontaktoppgjør

Du kan når som helst skrive direkte til skadebehandleren din, laste opp dokumenter og følge saken ved å logge inn.

Logg inn og se status på skadesak
Hvordan kommer jeg i kontakt med dere?

Du kan skrive direkte til oss ved å logge inn og gå til skadesakene dine. Dette er den enkleste og raskeste måten å komme i kontakt med den som behandler saken på.

Har du ingen pågående skadesak, kan du logge inn og skrive til oss her.

Ønsker du å snakke med noen, kan du ringe oss på 915 03100. Vi er tilgjengelig alle hverdager mellom 10 og 15.

Logg inn og skriv til skadebehandleren din

Kan jeg få miljøutbytte?

Det skal lønne seg å ta tenke langsiktig. Derfor gir vi miljøutbytte til kunder som har bygningsforsikring hos oss, og som gjenoppbygger med miljøsertifisering etter en totalskade.