Cyberforsikring
Gir dere rask hjelp og økonomisk erstatning hvis bedriften utsettes for et sikkerhetsbrudd eller datatap.
Fordeler med cyberforsikring:
Trygghet ved et cyberangrep
Rask hjelp fra IT-eksperter
Få dekket økonomisk tap
Hva er cyberforsikring?
Alle bedrifter, små som store, kan bli utsatt for cyberangrep, enten målet er sabotasje, økonomisk gevinst eller utpressing.
Cyberforsikringen vår gir dere økonomisk sikkerhet og profesjonell hjelp til å begrense skadene.Mulige konsekvenser av et datainnbrudd
- kostbar nedetid hvis datasystemer ikke fungerer som de skal
- tap av kritisk data, som kundedata, produksjonsdata eller ordresystem
- svekket omdømme – i verste fall tap av avtaler og kontrakter
Har du mistanke om cyberangrep?
- Slå av PC-en og koble fra nettverket, både det trådløse og eventuelle kabler
- Har dere cyberforsikring hos oss, kontakt en av samarbeidspartnerne våre.
- Forsikringen er kjøpt før 1. juni 2024: Ring CGI – 51 22 26 10
- Forsikringen er kjøpt etter 1. juni 2024: BBRNorwayGjensidige@beazley.com eller ring +45 32 73 03 70 Kontakt
Hva dekker cyberforsikring?
Gjelder forsikringer som er kjøpt etter 1. juni 2024. Har dere kjøpt forsikringen før 1. juni 2024, logg inn og se hva den dekker.
Cyber
Er dere utsatt for et cyberangrep – eller har dere mistanke om det – får dere hjelp fra profesjonelle rådgivere som undersøker det som har skjedd, og hvilke tekniske og juridiske konsekvenser det får.
Rådgiverne hjelper til med å varsle Datatilsynet og personer som eventuelt er berørt. De undersøker også bedriftens betalingskort og kreditt- og identitetsopplysninger.
Dere får også hjelp til medie- og krisehåndtering.
Vi dekker kostnadene til å rekonstruere, reinstallere og gjenopprette data og programvare etter et datainnbrudd.
Hvis angrepet fører til helt eller delvis stans i driften, får dere erstatning for det økonomiske tapet.
Forsikringen dekker erstatningskrav fra kunder, leverandører eller andre hvis
- dere ikke har varslet om sikkerhetsbruddet og de får økonomisk tap eller mister personopplysninger
- dere har utarbeidet mediemateriell som kan påføre dem et økonomisk tap
Statlige tilsyn skal sørge for at lovens intensjoner følges opp. Forsikringen kan dekke utgifter dere får som følge av pålegg fra myndighetene.
Selger dere varer eller tjenester med betalingskortløsning, kan dere bli ansvarlig overfor kunder og betalingsleverandører. Forsikringen kan dekke kostnadene som et sikkerhetsbrudd eller datatap fører til.
Løsepenger dekkes ikke, men digital utpressing kan føre til andre tap, for eksempel at digitale løsninger må erstattes av manuelle løsninger.
Mer om forsikringen
- overtredelsesgebyr
- betaling av løsepenger
- utgifter til vedlikehold og forbedringer
- fysiske skader på personer eller eiendeler
Informasjonen på denne siden er forenklet og forkortet. Det er alltid de fullstendige vilkårene som gjelder.
Fullstendige vilkår
Fullstendige vilkår er tilpasset virksomheten din og baserer seg på informasjon du oppgir i forkant av kjøpet.
- Hvis bedriften ikke er forsikret hos oss, kan du be om tilbud og få tilsendt de fullstendige vilkårene før du gjennomfører kjøpet.
- Hvis bedriften allerede er forsikret hos oss, kan du logge inn og finne de fullstendige vilkårene under forsikringene dine.
Alminnelige vilkår
Alminnelige vilkår er standardisert informasjon om hva forsikringene dekker og ikke dekker. Hensikten er å hjelpe deg med å sammenligne vilkår for ulike produkter.
Sjekk hvor sikker bedriften er
I samarbeid med Det Norske Veritas (DNV) og Finans Norge Forsikringsdrift (FNF) har vi laget et verktøy som hjelper deg med å kartlegge hvor godt rustet virksomheten er mot et cyberangrep. Ta testen helt kostnadsfritt (forsikringsdrift.no)
Tegn på cyberangrep
Alle bedrifter kan bli utsatt for cyberangrep. Se IT-ekspertenes råd om hvordan du kan beskytte bedriften og hvilke tegn du bør være oppmerksom på.
Usikker på hva bedriften trenger av forsikringer?
I veilederen vår kan du se hva som er vanlig for bedrifter som likner din. Ønsker du å snakke med noen, er de erfarne rådgiverne våre klare til å hjelpe deg.
Prøv veilederen og se hva som er vanlig for bedrifter i din bransje