ID-tyveri
Med tjenesten ID-tyveri får du profesjonell hjelp hvis noen har stjålet identiteten din.
Få hjelp ved å kontakte oss på 67 55 55 64 eller send en e-post til gjensidige@idsikring.no
Få tilbake kontrollen over identiteten din
Våre rådgivere hjelper deg
Det koster ingenting
Hva er ID-tyveri?
ID-tyveri (identitetstyveri) vil si at en person utgir seg for å være deg og for eksempel kjøper varer, åpner en bankkonto, søker om lån eller registrerer telefonabonnement i ditt navn. ID-tyveri kan oppstå hvis du for eksempel mister eller blir frastjålet bankkortet, eller kjøper noe på en usikker nettside.
Havner du i en slik situasjon, er det du som blir sittende med regningen. Da kan det være nyttig å få profesjonell hjelp fra en rådgiver for å løse problemet.
Dette kan våre rådgivere hjelpe deg med
- Skaffe deg en oversikt over problemene som har oppstått på grunn av ID-tyveri.
- Fjerning av betalingskrav og betalingsanmerkninger du har fått.
- Gi deg råd om hvordan du sikrer e-post og kontoer i sosiale medier.
- Gi råd om hva du skal gjøre for å beskytte deg mot ID-tyveri.
- Raskt løse enkelte problemer over telefon.
Hvorfor bruke tjenesten?
- Det koster ingenting.
- Du sitter ikke alene med problemet, men får profesjonell hjelp fra en rådgiver.
- Du får tilbake kontrollen over identiteten din.
- Dine foreldre trenger ikke å få vite hva du og rådgiveren snakker om.
- Rådgiveren jobber med saken helt til den er ferdig, selv om det tar lang tid.
Hvem kan bruke tjenesten?
Du kan bruke tjenesten hvis du
- har fylt 13 år og er dekket av barneforsikringen vår, eller
- har ANSA Studentforsikring
Rådgiveren trenger en fullmakt for å løse saken din
- Hvis du er under 18 år må både du og en av foreldrene dine underskrive fullmakten.
- Hvis du er over 18 år trenger bare du å underskrive fullmakten.
Du kan ta i bruk tjenesten på to måter:
- Ring 67 55 55 64 (du kan ringe oss hele døgnet).
- Send en e-post til gjensidige@idsikring.no.