Hopp til innhold
En avgangstavle på en flyplass med informasjon om flyreiser på store digitale skjermer.

Lounge hvis flyet blir forsinket

Med reiseforsikring hos oss får du tjenesten SmartDelay+, som gir deg tilgang til flyplasslounge hvis flyet ditt blir forsinket.

Husk å registrere flyreisene dine hos SmartDelay+ minst to timer før avreise. 

Hva er SmartDelay+?

Tjenesten gir deg tilgang til flyplasslounger over hele verden, hvis flyet ditt blir mer enn 1 time forsinket. I loungen kan du og reisefølget ditt, på opptil fire personer, slappe av med mat og drikke. Hvis flyplassen ikke har lounge, får du 40 euro per person.

Tjenesten er fra Collinson © 2024.

De fleste loungene tilbyr:

  • Gratis mat, snacks og drikke
  • Gratis Wifi og ladestasjoner
  • Konferanse- og jobbfasiliteter
SmartDelay+ er inkludert i disse forsikringene

SmartDelay+ er ikke inkludert i reiseforsikringen du har via jobb.

Husk å registrere flyreisene hos SmartDelay+

  • Du må ha registrert turen på nettsiden til SmartDelay+, minst to timer før planlagt avreise.
  • Legg inn navnene på de du reiser sammen med.
  • Husk å registrere alle flyturene på reisen din, både tur, retur og mellomlandinger. 
  • Det er lurt å registrere deg hos SmartDelay+ med en gang du kjøper reisen, så glemmer du det ikke.
  • Når du registrerer reisen må du oppgi et kodeord – det finner du ved å logge inn.

SmartDelay+ gjelder for turer med flyselskap som rapporterer forsinkelsen via det internasjonale systemet "FlightStats". Har du bestilt flyreisen gjennom et charterselskap, kan det hende du ikke får registrert turen, siden noen flyselskaper ikke rapporterer forsinkelser.

Jeg har bestilt reisen via et charterselskap. Hvorfor kan jeg ikke bruke tjenesten?

SmartDelay+ gjelder for alle flygninger med flyselskaper som gir oppdatert informasjon om forsinkelser. Dette gjelder nesten alle flygninger, med unntak av noen charterselskaper slik som TUI, Apollo og Ving.

Når du skal registrere reisen din hos SmartDelay+, vil det ikke være mulig å registrere reiser med disse charterselskapene.

Trenger jeg å registrere barnet mitt?

Ja, du må registrere barn som er med på reisen. Hver enkelt lounge har egne retningslinjer med tanke på om barn har adgang. Hvis loungen ikke aksepterer barn, anbefaler vi at du velger utbetaling som kompensasjon når du registrerer flyreisen din. Alle i reisefølget må velge samme type kompensasjon (lounge eller utbetaling).

Se oversikt over lounger og retningslinjer

Gjelder tjenesten for kansellerte flyvninger?

Nei, SmartDelay+ gjelder ikke for kansellerte flyvninger.

Hva skjer hvis flyet blir forsinket?

Hvis flyet ditt er forsinket med 60 minutter eller mer, vil du automatisk få en SMS med lenke til loungekupongen og en e-post med informasjon om loungetilgangen din. Du som har registrert reisen får kuponger for hele reisefølget.

Hvis flyplassen ikke har lounge, vil du få en sms med bekreftelse for utbetaling. PayPal sender deg så instruksjoner om hvordan du får utbetalt pengene. Du som har registrert reisen må gi pengene videre til dine medreisende.

Forsinkelsen må bli offisielt kunngjort av flyselskapet og rapportert via flydataselskapet FlightStats.

Les mer om reiseforsikringene våre

En kvinne står på toppen av et fjell og lager et hjerte med hendene sine, mens hun ser utover fjorden.

Reiseforsikring

Med reiseforsikring hos oss er du og tingene du har med deg forsikret hver dag, hele året. Reise Pluss er en av markedets beste reiseforsikringer og gjelder på alle små og store turer, både i inn- og utland.

Et ungt par sitter på en benk og venter på toget. De smiler og ser på hverandre.

Reise Ung – reiseforsikring til en ekstra god pris

Reise Ung er for deg som er mellom 18 og 34 år. Forsikringen har tilsvarende dekninger som vår beste reiseforsikring, Reise Pluss – til en ekstra god pris.