Hopp til innhold

Dette skjer etter du har kjøpt Hus Smart

Her får du en steg-for-steg-guide til hva som skjer etter du har kjøpt Hus Smart.

Vann- og brannalarm

Vann- og brannalarm sammen med mobiltelefon som viser Hus Smart-appen

Dette skjer etter kjøpet: 

  • Få dager etter bestilling vil komponentene sendes fra vårt lager. Du vil få sporingsnummer fra Posten når pakken er på vei. Vær oppmerksom på at posten har en hentefrist på 7 dager fra du mottar hentemeldingen. 

  • Pakken inneholder alle nødvendige komponenter og instruksjoner for å montere og koble alarmkomponentene til alarmstasjonen og Hus Smart-appen. 

  • Det er enkelt å installere alarmen selv og det tar vanligvis under en time. 

Trenger du hjelp?  For at din nye husforsikring skal være komplett, må alarmen være aktivert. Det er enkelt å montere komponentene, og alarmstasjonen er tilgjengelig på 24 24 06 13 underveis om du trenger hjelp. Hvis du ombestemmer deg og ønsker å få installatør til å montere komponentene for deg, koster det 1 850 kroner. Du kan bestille montering ved å ringe oss på 915 03 100

Vann-, brann- og innbruddsalarm

Vann-, brann- og innbruddsalarm med alarmskilt.

Dette skjer etter kjøpet:  

  • Vår installasjonspartner Inselo vil kontakte deg for å avtale tidspunkt for installasjon.  
  • Alarmkomponentene sendes i posten før installasjon. Du trenger ikke å pakke opp eller gjøre noe med utstyret før installatør kommer. Du vil få sporingsnummer fra Posten når pakken er på vei. Vær oppmerksom på at posten har en hentefrist på 7 dager fra du mottar hentemeldingen. 
  • Installatør kommer hjem til deg og installerer Hus Smart kostnadsfritt.  

Trenger du hjelp? Installatør har med ekstra komponenter og dere vil bli enige om hva som trengs for å sikre boligen på best mulig vis. Her ser du priser på kjøp ekstra komponenter, dette gjelder kjøp utover det som følger med i pakken. Du leier komponentene og månedsprisen er den samme uansett hvor mye utstyr du ønsker.

Har du alarm fra før?  

Gjelder både ved kjøp av vann- og brannalarm eller vann-, brann- og innbruddsalarm.  

Dette skjer etter kjøpet:  

  • Vår installasjonspartner Inselo vil kontakte deg for å avtale tidspunkt for demontering og installasjon.  
  • Installatør kommer hjem til deg og demonterer din gamle alarm og installerer Hus Smart kostnadsfritt.  
  • Du signerer en fullmakt som installatør har med seg, denne sender vi til alarmselskapet og sier opp din gamle avtale.  
  • Du begynner ikke å betale for den nye alarmen før oppsigelsestiden med det gamle alarmselskapet er over.  

Medlem av BOB, DNT, Finansforbundet, NAF, Tekna eller et YS-forbund?

Da får du én ekstra røykvarsler. Har du kjøpt vann- og brannalarm kan den bestilles ved å ringe oss på 915 03 100. Har du kjøpt innbruddsalarm kan du be om dette tilbudet når Inselo ringer deg for å avtale installasjon. Installatør har alltid med ekstra komponenter. Du kan du se bort i fra denne meldingen om du allerede har bestilt denne.