Bruk personalforsikring
Både arbeidsgiveren og den ansatte kan melde skade her.
Gjelder det behandlingsforsikring eller reiseforsikring, skal den ansatte alltid melde saken selv.
Slik gjør du det som arbeidsgiver
- Logg inn og velg personalforsikring.
- Svar på spørsmål om hva og hvem det gjelder. Du skal ikke ha detaljert informasjon fra den ansatte.
- Vi kontakter den ansatte og følger opp videre.
Før du melder saken
- Ha kontaktinformasjon og fødselsnummer til den ansatte klart.
- Gjelder det yrkesskade, må du først melde saken til NAV (nav.no).
Første gang du logger inn på vegne av bedriften?
For deg som er ansatt
Reiseforsikring
Du kan legge til jobbens reiseforsikring på din egen side og laste ned reisekortet som viser hva slags hjelp du får.
Behandlingsforsikring
Meld behovet ditt her FØR du bestiller time hos en behandler. Du trenger vanligvis henvisning fra lege.
Fritidsulykke
Mange arbeidsgivere velger å forsikre de ansatte også på fritiden. Forsikringen kalles også "Annen ulykke".
Spørsmål og svar
Med unntak av reise- og behandlingsforsikring, er hovedregelen at arbeidsgiveren melder saken til oss.
Meld saken på vegne av den ansatte.
Som ansatt kan du også gjøre det selv. Da trenger du ikke tilgang til å logge inn på vegne av bedriften, men du må ha forsikringsnummeret deres. Det finnes du ofte i personalhåndboken eller på intranettet.
Etter saken er meldt inn, kontakter vi den som er syk eller skadet innen 24 timer på arbeidsdager.
Både arbeidsgiveren og den ansatte kan skrive direkte til skadebehandleren og laste opp dokumenter ved å logge inn og gå til skadesaken.
Du kan hele tiden følge status på saken og skrive direkte til skadebehandler ved å logge inn og gå til skadesakene dine. Skadebehandleren din vil da ta kontakt med deg så snart hen har tid.
For arbeidsgivere: Hvis det handler om noe annet enn en skadesak som pågår nå, gå til hjelp og kontakt for bedrifter.
Har du ikke logget inn på vegne av bedriften før, må du bestille tilgang.