Hopp til innhold

Bruk personal­forsikring

Du kan enkelt melde skade, sykdom eller dødsfall på vegne av en ansatt på nett.

Gjelder det behandlingsforsikring eller reiseforsikring, skal den ansatte melde inn saken selv.

Slik melder du skade, sykdom eller død

Hvor melder jeg saken?

Har du tilgang til å logge inn på vegne av bedriften, kan du logge inn og melde sak for den ansatte

Er du ansatt eller kontaktperson uten bedriftstilgang, trenger du forsikringsnummeret til bedriften. Har du det, kan du logge inn og melde sak uten tilgang

  1. Ha kontaktinformasjon, fødselsnummer og ansattinformasjon klart før du begynner
  2. Logg inn, velg personalforsikring og svar på spørsmål om hva og hvem det gjelder 
  3. Vi kontakter den ansatte innen to virkedager og følger hen opp videre

Både du og den ansatte kan skrive til skadebehandleren og laste opp dokumenter ved å logge inn med BankID og gå til skadesaken.

Spørsmål og svar

Hvem skal melde inn saken til Gjensidige?

Med unntak av reise- og behandlingsforsikring, er hovedregelen at arbeidsgiver melder saken til oss på vegne av den ansatte.

Ansatte kan også gjøre det selv. Da trenger du ikke tilgang til å logge inn på vegne av bedriften, men du må ha forsikringsnummeret deres. Det finner du i forsikringsbeviset til arbeidsgiveren – ofte i personalhåndboken eller på intranettet.

Logg inn og meld sak på vegne av en ansatt
Hvordan bruker jeg behandlingsforsikring?

Har du behandlingsforsikring hos oss gjennom jobb, kan du enkelt melde behandlingsbehovet ditt på nett. 

Merk at du trenger bedriftens forsikringsnummer. Det finner du i forsikringsbeviset deres – ofte i personalhåndboken eller på intranett.

Bruk behandlingsforsikring
Hva skjer etter jeg har meldt inn saken?

Etter saken er meldt inn, kontakter vi den som er syk eller skadet innen 24 timer på arbeidsdager. 

Både du og den ansatte kan skrive direkte til skadebehandleren og laste opp dokumenter ved å logge inn og gå til skadesaken. 

Hvordan bruker jeg reiseforsikring gjennom jobb?

Du trenger forsikringsnummeret til bedriften for å kunne melde skade eller laste ned reisekortet ditt. Det finner du i forsikringsbeviset deres.

Mer om reisekort

Meld skade, sykdom eller tap på reise
Hvordan får jeg bedriftstilgang?

Er du kontaktperson for forsikring i bedriften, kan du enkelt bestille tilgang med BankID.

Bestill tilgang
Hvordan kommer jeg i kontakt med dere?

Du kan hele tiden følge status på saken og skrive direkte til skadebehandler ved å logge inn og gå til skadesakene dine. Skadebehandleren din vil da ta kontakt med deg så snart hen har tid.

Har du ikke en pågående skadesak? Gå til hjelp og kontakt for bedrifter.

Logg inn og skriv til skadebehandleren din

Om personal­forsikringene våre