Bruk behandlingsforsikringen din
Har du behandlingsforsikring hos oss gjennom jobb, er du garantert rask hjelp ved sykdom eller skade.
Slik bruker du forsikringen
- Logg inn med BankID og legg inn forsikringsnummeret deres – det finner du i forsikringsbeviset til arbeidsgiveren din.
- Velg hvilken behandling du trenger og last opp henvisning.
- Vi godkjenner og bestiller behandling i nettverket vårt.
- Behandlerstedet kontakter deg for å avtale time.
Har du allerede meldt inn et behov?
Du kan oppdatere saken, laste opp dokumenter og skrive til skadebehandleren ved å logge inn.
Hvis saken er mer enn et år gammel, melder du inn et nytt behov.
Før du melder inn behovet ditt
- All behandling må meldes inn til oss først. Vi bestiller behandling for deg og tar oss av alt det praktiske. Behandlinger du allerede har fått, refunderes ikke.
- De fleste behandlinger krever henvisning. Under kan du lese mer om hvordan vi hjelper deg ved ulike behandlingsbehov
Har du kjøpt forsikringen selv, kan du logge inn og melde behovet ditt her.
Bestill time med Online lege
Book samtale med Online mental helsehjelp
Bruk forsikringen til et familiemedlem
Dette dekker forsikringen
Innholdet i forsikringen kan variere ut fra avtalen dere har med oss. I forsikringsbeviset til arbeidsgiveren din kan du se hvilke behandlinger som er dekket, inkludert egenandeler og antall behandlinger.
Hvis forsikringen din dekker behandling hos fysioterapeut, naprapat, manuellterapeut, osteopat eller kiropraktor, kan vi hjelpe deg med å få rask hjelp hos en av våre kvalitetssikrede behandlere.
Vi bestiller behandlingen gjennom våre samarbeidspartnere. Du må derfor melde inn behovet ditt til oss slik at vi kan hjelpe deg videre.
Hvis forsikringen din dekker behandling hos psykolog, kan vi hjelpe deg med å få rask hjelp hos en av våre kvalitetssikrede behandlere.
Vi bestiller behandlingen gjennom våre samarbeidspartnere. Du må derfor melde inn behovet ditt til oss slik at vi kan hjelpe deg videre. Det er også krav om henvisning.
For å få time til utredning eller behandling hos legespesialist, må du først ha henvisning fra lege eller behandler. Straks vi har mottatt henvisningen, er du garantert time innen 10 arbeidsdager.
Behandling Enkel har en egenandel på 250 kroner og dekker utrednings- og behandlingsforløp opptil 30 000 kroner.
For å få dekket operasjon, må du ha henvisning fra lege eller behandler. Straks vi har mottatt henvisningen, er du garantert time innen 10 arbeidsdager. Vi hjelper deg med å finne riktig behandlingssted og ordner med alt det praktiske.
Behandling Enkel har en egenandel på 250 kroner og dekker operasjoner opptil 80 000 kroner.
Forsikringen dekker røntgen og bildediagnostikk (for eksempel MR eller CT) innen 10 virkedager etter vi har mottatt henvisning fra legen eller behandleren din.
Behandling Enkel har en egenandel på 250 kroner og dekker utrednings- og behandlingsforløp opptil 30 000 kroner.
Etter du har meldt inn behovet ditt, hjelper vi deg med å finne riktig behandlingssted og tar oss av alt det praktiske.
Hvis du må reise lengre enn 10 mil hver vei for operasjon eller legespesialist, ordner vi med reise og opphold – og dekker utgiftene. Er det medisinsk nødvendig, betaler vi også utgiftene for en ledsager.
Du betaler ingen egenandel for reise og opphold uansett type behandlingsforsikring.
Vi dekker etterkontroll opptil 6 måneder etter operasjon eller behandling som er bestilt av oss. Trenger du rehabilitering, dekker vi det i opptil 3 måneder etter behandlingen.
Med Behandling Enkel betaler du en egenandel på 250 kroner for etterkontroll. Du betaler ingen egenandel for rehabilitering uansett type behandlingsforsikring.
Du har tilgang til allmennlege over video – både for deg selv og eventuelle barn under 18 år. Online lege er tilgjengelig alle dager i uka.
Med Behandling Enkel betaler du en egenandel på 150 kroner.
Få hjelp til å håndtere mentale utfordringer – enten det er stress, uro, dårlig søvn eller annet som holder deg tilbake. Tjenesten stiller ingen krav til henvisning.
Med Behandling Enkel betaler du en egenandel på 150 kroner.
Hvis behandlingen du trenger er spesielt risikofylt eller hvis sykdommen/skaden er livstruende, dekker vi utredning hos enda én legespesialist (second opinion). Dette krever henvisning fra lege.
Ny vurdering er ikke dekket med Behandling Enkel.
Hvis du har vært involvert i eller vitne til noe traumatisk, kan du få rask time hos psykolog som kan hjelpe deg med å bearbeide inntrykkene. Det kan for eksempel være ved overfall, brann og alvorlige ulykker.
Tilbudet gjennomføres digitalt og dekker også psykologhjelp til ektefelle eller samboer og barn i den faste husstanden.
Har du behov for psykologisk førstehjelp, kan du ringe oss på 98 70 11 11.
Har du behov for rusavvenning, for eksempel av narkotika-, medisin- eller alkoholmisbruk, må du først ha henvisning fra lege eller behandler. Vi dekker også behandling av spillavhengighet.
Merk at arbeidsgiver har mulighet til å velge bort rusavvenning som en del av forsikringen. Er du usikker på hva som er inkludert, kan du se i forsikringsbeviset deres.
Rusavvenning er ikke dekket med Behandling Enkel.
Noen arbeidsgivere velger å inkludere familien til de ansatte i behandlingsforsikringen. Da kan ektefelle/samboer og barn under 18 år også ta i bruk forsikringen. Se i forsikringsbeviset deres eller spør arbeidsgiveren din hvis du er usikker på hva som er inkludert.
Skal du bruke forsikringen et familiemedlem har gjennom jobb, kan du logge inn og melde behovet ditt her.
Ofte stilte spørsmål og svar
Er det arbeidsgiveren til en i familien din som har kjøpt forsikringen? Logg inn og meld behovet ditt her.
Er det en i familien din som har kjøpt forsikringen? Logg inn og meld behovet ditt her.
Ikke alle typer behandling er dekket av forsikringen. Det gjelder for eksempel
- utredning og behandling som ikke først er meldt inn og godkjent av Gjensidige
- behandling av tenner
- kosmetiske operasjoner
- synstest, laserkirurgi og -optikk
- operasjoner som anses som unødvendige
- øyeblikkelig hjelp
- offentlige egenandeler
Du finner mer informasjon om hvilke typer behandling som ikke er dekket i forsikringsbeviset.
Behandlerstedet sender faktura direkte til oss. Du trenger ikke tenke på betaling etter konsultasjon eller behandling.
Du kan skrive direkte til skadebehandleren din ved å logge inn og gå til skadesakene dine. Vi svarer deg normalt i løpet av neste arbeidsdag.
Har du spørsmål om behandlingsforsikring, kan du nå oss på
- telefon 98 70 11 11 (hverdager 10.00 – 15.00)
- e-post til behandlingsforsikring@gjensidige.no
Av hensyn til personvern ønsker vi ikke at du sender helseopplysninger på e-post.