Hopp til innhold
Familie går ute i nabolaget sitt. Et hus synes i bakgrunnen.

gjensidige-no.apps-int.gjensidige.io

Skademelding for hus og hytte

Du kan raskt og enkelt melde skade på hus og hytte på nett. Her finner du mer informasjon og ofte stilte spørsmål.

Slik melder du skaden

Har du en akutt vannskade?

Dersom du har en akutt vannskade eller vannlekkasje hvor vannet renner, må du

  1. Stenge av vann (stoppekran). Ring en rørlegger for hjelp hvis du ikke får stoppet vannet. Dette dekker vi i etterkant hvis skaden er dekket av forsikringen.
  2. Ta sikringen i etasjer som har vært oversvømt.
  3. Flytte løse gjenstander, og tørk opp vann.
  1. Logg inn, velg Hus eller Hytte og fyll inn skjemaet. 
  2. Servicepartneren vår tar kontakt med deg senest neste arbeidsdag for å avtale neste steg i skadesaken.  
  3. Om skaden er dekket, betaler vi for reparasjonen minus egenandelen.

Du kan når som helst skrive til skadebehandleren din og laste opp dokumenter ved å logge inn – også hvis en pågående sak står som ferdigbehandlet.

Gjelder det en ny skadehendelse, kan du melde inn en ny skade 

Melde skade på andre forsikringer

Ofte stilte spørsmål